Quan parlem de professionalitzar la gestió no estem referint-nos a que tots els seus components hagin de tenir carrera o titulació alguna, no. És un concepte totalment diferent.
Estem parlant de com en l'empresa es van a prendre les decisions. Que no depenguin d'una persona perquè sigui el pare per exemple o d'un germà perquè aquest sigui el més gran, o el que té carrera etc ... sinó que aquestes decisions siguin preses per òrgans establerts per l'empresa per a això.
El més lògic és crear diferents nivells per a aquesta presa de decisions, com per exemple,
administratiu.-
Gerència funcional sobre processos i procediments.
nivell estratègic
que normalment coincidirà amb el Consell d'Administració en el qual es dissenyarà aquella visió a llarg termini de l'empresa. Cap a on volem portar-la. Quins resultats volem obtenir d'ella i qual creiem que ha de ser la seva posició al mercat.
un nivell organitzacional.- Aquest es comptarà amb l'alta gerència per organitzar i coordinar la presa de decisions diària i la transmissió de valors i cultura de l'empresa.
un nivell executiu.- Que serà l'encarregat de la presa de decisions operatives
Familiar.- Consell Familiar. Òrgan creat per a la presa de decisions respecte de la família.