En una empresa familiar el conflicte, els seus símptomes i l'impacte que produirà en el negoci són pràcticament inevitables.
Per tant i sent conscients d'aquesta realitat, la clau estarà en no central els esforços en resoldre els problemes, que caldrà intentar resoldre'ls per descomptat, amb solucions no "aparentment definitives" sinó a saber gestionar-los, gestionant processos de canvi i aprenentatge.
Cal no oblidar que aquests conflictes solen dur aparellades fortes càrregues emocionals ni tampoc que ser família no vol dir que els seus membres siguin compatibles.
Una empresa familiar que creix és més propensa als problemes, això no implica que el creixement sigui dolent, però sí que implica que conforme creix s'ha d'estar cada vegada més preparat perquè el cicle evolutiu de creixement per a l'empresa també ho és per a la generació d' conflicte i tensions
I finalment i sense que es pugui malament interpretar, cal tenir en compte que a major edat, major conflicte. Per tant, si no es vol generar conflictes i bretxes generacionals de greus conseqüències preparar plans de successió amb temps són una molt bona solució